HomeDiagramsDatabaseMapsForum About

Go Back   SkyscraperPage Forum > Regional Sections > Canada > Québec > Montréal

Reply

Thread Tools Display Modes

Old Posted Feb 9, 2007, 5:03 PM
elsonic's Avatar
elsonic elsonic is offline
Registered User

Quote:
Originally Posted by MTL-514 View Post
ah oui, alors moi aussi...? bien que je sois un des plus bilingues des anglo-québécois que j'ai jamais connu (la presque totalité d'entre eux étant biligues aussi, btw, contraire à ce que certains insistent à penser)....
aye ça c'était juste pour te chatouiller. et ça marche!! j'ai presque du fun.

pour ce qui est des révisionnistes, c'est beau, j'avais compris que tu mettais tous ceux qui ne partagent pas ton opinion constitutionnelle dans le même panier.

maintenant, pour ce qui est de ceux qui (se) branlent dans le manche, encore là, je les traite d'ostie de fuckés, et toi aussi, mais je ne suis pas 100% convaincu. ceux qui switchent sous des campagnes médiatiques bien senties ou sous les sondages ou sous des envolées charismatiques et des cultes de la personnalité, et ce sans plus de réflexion, oui ce sont des fuckés. mais que penser de ceux qui, comme Bourassa ou d'autres qui, après de cuisants échecs tels que Meech ou Calgary ou Charlottetown, remettent en question la fédération? ou au contraire, comme René Lévesque, qui accepte le verdict de son référendum et entreprend de redéfinir avec Ottawa le statut du Québec en tant que province canadienne? encore là, des zones grises.

anyway, VIVE L'AVENUE DU PARC!!
Reply With Quote

Old Posted Feb 10, 2007, 2:58 PM
iamthewalrus's Avatar
iamthewalrus iamthewalrus is offline
Registered User

vu qu'il ya eu un gros débat sur l'importance des noms de rue, je vous conseille d'aller visiter le site suivant qui donne l'origine d epas mal tout les noms de rue etc. au Québec. Aller dans Banque de nom au début pour pouvoir rechercher un nom

http://www.toponymie.gouv.qc.ca/
Reply With Quote

Old Posted Feb 10, 2007, 5:16 PM
MTL-514 MTL-514 is offline
Registered User

Quote:
Originally Posted by elsonic View Post
pour ce qui est des révisionnistes, c'est beau, j'avais compris que tu mettais tous ceux qui ne partagent pas ton opinion constitutionnelle dans le même panier.

maintenant, pour ce qui est de ceux qui (se) branlent dans le manche, encore là, je les traite d'ostie de fuckés, et toi aussi, mais je ne suis pas 100% convaincu. ceux qui switchent sous des campagnes médiatiques bien senties ou sous les sondages ou sous des envolées charismatiques et des cultes de la personnalité, et ce sans plus de réflexion, oui ce sont des fuckés. mais que penser de ceux qui, comme Bourassa ou d'autres qui, après de cuisants échecs tels que Meech ou Calgary ou Charlottetown, remettent en question la fédération? ou au contraire, comme René Lévesque, qui accepte le verdict de son référendum et entreprend de redéfinir avec Ottawa le statut du Québec en tant que province canadienne? encore là, des zones grises.
sur ça je suis d'accord - le fait d'avoir une évolution dans sa façon de penser ou de voir la politique, c'est pas ça que je critiquais, et je le traiterais surtout pas de révisionnnisme.

Quote:
anyway, VIVE L'AVENUE DU PARC!!
yes sir

Quote:
aye ça c'était juste pour te chatouiller. et ça marche!! j'ai presque du fun.
oh... tu m'as eu... il y a une couple de sujets sur lesquels je suis pas mal chatouillable. et c'était une semaine de merde au travail...

eh, ça faisait qd même longtemps qu'on avait pas clashé. it was for old time's sakes
Reply With Quote

Old Posted Feb 10, 2007, 5:21 PM
Chmeee's Avatar
Chmeee Chmeee is offline
Un vrai Rrrrrégal!

Quote:
Originally Posted by francely57 View Post
Pour revenir aux rues, je constate dans tout ce "drame" que les gens ici y sont très très attachés.

N'avez-vous pas l'impression qu'il y a à Montréal plusieurs rues "jumelles", des rues parallèles, dans le même quartier, au même style urbain/d'architecture, qui servent aux mêmes déplacements? que vous confondez tout le temps?
Je pense surtout à Marcel-Laurin/Décarie et Metcalfe/Mansfield.
D'autres que j'associe souvent ensemble sont : Guy/St-Mathieu, Côte-des-Neiges/Decelles, St-Denis/Berri, Peel/University, les triplés Viau/Lacordaire/Langelier, Jean-Talon/Jarry, les quintuplés Jean-Talon/Bélanger/St-Zotique/Beaubien/Bellechasse, Henri-Bourassa/Gouin, Rockland/Davaar, Graham/Laird, Papineau/Pie-IX, Notre-Dame/St-Jacques, Viger/St-Antoine, les quadruplés Jeanne-Mance/St-Urbain/Clark/St-Laurent.

L'avenue du Parc a pas d'équivalence comme ça selon moi, ça la rend encore plus unique.
Pour moi c'est Duluth/Prince-Arthur
Reply With Quote

Old Posted Feb 10, 2007, 5:44 PM
Registered User

si ils ne vont pas avec la nouvelle intersection Parc/des Pins, d'autres choses prestigieux qu'ils pourraient rebaptiser au nom de Robert Bourassa, imo:

-le Palais des congrès Robert-Bourassa
-l'Autoroute/boulevard Robert-Bourassa (refection de Notre Dame en boulevard urbain)
-l'Édifice Robert-Bourassa (Édifice Hydro Québec)
-l'autoroute Métropolitaine Robert-Bourassa
-l'Hôpital Robert-Bourassa (nouveau CHUM/St-Luc)
-le Quartier de la santé Robert-Bourassa (le nouveau complexe de laboratoires etc au dessus de l'Aut. Ville-Marie près du CHUM
-le campus Robert-Bourassa de l'Université de Montréal (campus du cour de triage Outremont)

other ideas?
Reply With Quote

Old Posted Feb 10, 2007, 8:35 PM
Lyle's Avatar
Lyle Lyle is offline
Everything will pass

^ brillant. et pas mal plus prestigieux qu'une rue.
Reply With Quote

Old Posted Feb 10, 2007, 10:40 PM
Chmeee's Avatar
Chmeee Chmeee is offline
Un vrai Rrrrrégal!

C'est des bonnes idées MTL-514, mais il ne faut pas oublier que c'était une initiative municipale. Je ne crois pas que l'administration Tremblay ait l'autorité pour décider le nom de ce que tu suggères. Je crois qu'ils sont pas mal limités aux rues, parcs et autres édifices municipaux. Du moins jusqu'à ce que quelqu'un d'autre décide de participer avec eux.
Reply With Quote

Old Posted Feb 11, 2007, 12:00 AM
kool maudit's Avatar
kool maudit kool maudit is offline
video et taceo

Quote:
Originally Posted by malek
kilgor 43000 signatures mean nothing when people sign 3,4 or 5 times that said petition (info from other boards), at the rallys, there was a mere 200 people the first time and at the second rally, not even 50. 50 !!!

Did not want to vote against the mayor? what does a free vote mean to you? Tremblay actually had almost half of his party council vote against him, the rest of the votes came from the opposition. It was a 2 against 1.

Habsfan, EVERYONE does not mean taking the outcry of 200 people and amplify it a million times with the mass medias who obviously have nothing else to do than stir up some — (just check the last bs stories that our medias are coming up with).

The mayor backed because the bourassa family had enough of all the controversy... but the contreversy was a pure invention from the medias because most Montrealers don't give a — about a street name.

What family would want the memory of one of theirs dirtied up in a non-issue... its just a street name.

why were you always so hostile about this? is it because protesting is for hippies? did you just la la love robert bourassa? central planning? it's an odd thing to get riled up over from the other side.
Reply With Quote

Old Posted Feb 11, 2007, 3:41 AM
malek's Avatar
malek malek is offline
BANNED

Quote:
Originally Posted by kool maudit View Post
why were you always so hostile about this? is it because protesting is for hippies? did you just la la love robert bourassa? central planning? it's an odd thing to get riled up over from the other side.
I get riled up because our only important political figure to represent Montreal has absolutely no balls and bends over for a trivial matter after he took his decision and that it was voted in by the council.

How can he show his face and make his demands to the provincial government after that and his other failures? (Tremblay fucks around about the 25, the province changes the city urban plan, his declaration about how Montreal wants the olympics, his — envy with tramways but does nothing about, the street of shame called Notre Dame where nothing will ever get done, how he got elected because he loves so much Montreal that he was willing to dismember it, ...)

Montreal doesn't need a puppet as a mayor but a strong figure to make sure his political importance isn't laughed at here and in Quebec city.

Look, even the Liberl party who will be reelected doesn't give a — about the city, their program has only about 3 pages about the city with nothing important... and has Charest or anyone else in the Governement answered Tremblays pleas last week? no.
Reply With Quote

Old Posted Feb 11, 2007, 5:42 AM
Lyle's Avatar
Lyle Lyle is offline
Everything will pass

Sounds like you fell out of love, Malek. Tremblay is an interesting case, quand même. I really disrespected him over the Parc Avenue file. His entêtement seemed very anti-democratic to me and simply politically stupid to risk so much over something that, as you and others note, is not that important (though it is to people who live in or near or pass time in the neighbourhood, such as myself and others here).
Yes, he was elected with the support of people who opposed the original municipal mergers imposed by the PQ. But he campaigned very hard and with a terrific amount of passion against demerger in the Liberal referenda. Because of that, several important former municipalities stay with Montreal -- a huge amount of tax revenue from the massive industrial base in St-Laurent and St-Léonard, for example.
The others -- Baie d'Urfé, Ste-Anne-de-Bellevue, etc., were going to vote for demerger no matter what, but most of them don't represent much in terms of taxes. Even there, they stupidly voted for an arrangement that puts them at a terrible disadvantage, both fiscally and democratically. I think they would have had much more weight and influence in a one island city. But I digress.
Bourque, even though I credit him with the essential task of prompting the municipal mergers, was a buffoon. Something along the lines of Mel Lastman in Toronto. I'm not sure I want to support Tremblay politically, but he's not a total loss and there certainly aren't any other alternatives out there at the moment.
IMHO
Reply With Quote

Old Posted Feb 11, 2007, 8:03 AM
malek's Avatar
malek malek is offline
BANNED

C'est une honte de voir une ville aussi grande et importante que Montréal se faire traiter de la sorte, de reculer parceque des frustrés crient au meurtre à cause du nom d'une rue!!!

De voir le maire mettre les bâtons dans les rues de la province quand elle veut investir pour ses infrastructures et aider sa compétivité vu le rôle intermodal que Montréal veut pousser de l'avant (Port de Montréal mal desservi par Notre Dame, autoroute/pont de la 25 pour améliorer la fluidité de l'industrie du camionnage ,...)

C'est une honte de voir que les Liberaux ont utilisés la dernière campagne électorale pour démembrer la ville pour des votes anglophones déjà acquis d'avance, bonbon inutile.

Au lieu de renforcer la ville et forcer la fusion des 114 villes de la RMR, on niaise encore sur une nouvelle bureaucratie qui coûte encore plus chère que par le passé.

Tremblay demande comme un pitou des pouvoirs additionnelles qui ne serviront pas à régler les problèmes d'étalement urbain et de crises budgétaires succésifs.

Tout maire de Montréal doit comme première mission pousser l'idée d'une ville unifiée allant de la rive nord à la rive sud.

Bourque même en étant un clown avait le culot de demander une île une ville.
Reply With Quote

Old Posted Feb 11, 2007, 8:16 AM
Lyle's Avatar
Lyle Lyle is offline
Everything will pass

Tout à fait d'accord avec la plupart de tes déclarations, Malek. Sauf pour le dossier de l'Avenue du Parc -- il n'y a rien de honteux de reculer d'une mauvaise décision. C'est même honorable. Personne ne perd ici.

Pour le reste, oui... sauf que l'idée de pousser une ville unifiée de Brossard jusqu'à Blainville me semble un projet qui gaspillera des énergies pendant des années.

Le peage sur les ponts, pourtant, c'est incontournable.
Reply With Quote

Old Posted Feb 11, 2007, 8:21 AM
malek's Avatar
malek malek is offline
BANNED

le péage sur les ponts n'est pas nécessaire quand les nouvelles villes fusionnés pairont leur juste part en impôt fonciers.

Les gens n'iront pas à Brossard parceque les taxes sont moins chères, ils iront là parcequ'ils aiment ça (faut être mongol).

Quand le PQ avançait l'idée de fusionner la ville, la première ébauche était de fusionner les 114 villes, ... disons qu'elle manquée de couilles aussi hehe
Reply With Quote

Old Posted Feb 12, 2007, 4:38 PM
Registered User

dbl post - fked up website

Last edited by MTL-514; Feb 12, 2007 at 5:16 PM.
Reply With Quote

Old Posted Feb 12, 2007, 4:43 PM
Registered User

Quote:
Originally Posted by Chmeee View Post
C'est des bonnes idées MTL-514, mais il ne faut pas oublier que c'était une initiative municipale. Je ne crois pas que l'administration Tremblay ait l'autorité pour décider le nom de ce que tu suggères. Je crois qu'ils sont pas mal limités aux rues, parcs et autres édifices municipaux. Du moins jusqu'à ce que quelqu'un d'autre décide de participer avec eux.
hmm. good point.

mais le Quartier de la santé et le Boulevard/Autoroute Notre Dame ont tout les deux un volet municipal, non? maybe those two would be potential infrastructures/places that the city and the provincial gov't could together honour Robert Bourassa...?
Reply With Quote

Old Posted Feb 12, 2007, 5:55 PM
Registered User

Quote:
Originally Posted by Lyle View Post
Sounds like you fell out of love, Malek. Tremblay is an interesting case, quand même. I really disrespected him over the Parc Avenue file. His entêtement seemed very anti-democratic to me and simply politically stupid to risk so much over something that, as you and others note, is not that important (though it is to people who live in or near or pass time in the neighbourhood, such as myself and others here).
Yes, he was elected with the support of people who opposed the original municipal mergers imposed by the PQ. But he campaigned very hard and with a terrific amount of passion against demerger in the Liberal referenda. Because of that, several important former municipalities stay with Montreal -- a huge amount of tax revenue from the massive industrial base in St-Laurent and St-Léonard, for example.
The others -- Baie d'Urfé, Ste-Anne-de-Bellevue, etc., were going to vote for demerger no matter what, but most of them don't represent much in terms of taxes. Even there, they stupidly voted for an arrangement that puts them at a terrible disadvantage, both fiscally and democratically. I think they would have had much more weight and influence in a one island city. But I digress.
Bourque, even though I credit him with the essential task of prompting the municipal mergers, was a buffoon. Something along the lines of Mel Lastman in Toronto. I'm not sure I want to support Tremblay politically, but he's not a total loss and there certainly aren't any other alternatives out there at the moment.
IMHO
astute.
and refreshingly balanced for this thread

while my personal position is less pro-forced-mergers than you, I'd say you got a good grasp on what actually happened, and what Tremblay's role was in all of this.

but the fact that he naively got himself into the Parc Avenue scrap and obstinately hung on so long before finally doing the right thing, I'm not sure I would still be able to vote for him the next time around. guess we'll see what the other options are.
Reply With Quote

Old Posted Feb 12, 2007, 8:01 PM
habsfan habsfan is offline
Daddy Likes it Dirty!

Quote:
Originally Posted by MTL-514 View Post
hmm. good point.

mais le Quartier de la santé et le Boulevard/Autoroute Notre Dame ont tout les deux un volet municipal, non? maybe those two would be potential infrastructures/places that the city and the provincial gov't could together honour Robert Bourassa...?

I wouldn't have any problems if they wanted to rename Notre Dame to Robert Bourassa. I'm pretty sure many poeple would feel the same way!
Reply With Quote

Old Posted Feb 12, 2007, 10:03 PM
Lyle's Avatar
Lyle Lyle is offline
Everything will pass

^ ma corde immobiliste commence à vibrer ...

But no, really, that would be okay. She ain't my lady.
Reply With Quote

Old Posted Feb 12, 2007, 11:06 PM
Registered User

^ well, I'd keep the name Notre Dame for the section west of the Jacques Cartier Bridge. I don't like re-naming things at all. But Notre Dame thru Old Montreal and Griffintown and Little Burgundy and St-Henri and Lasalle and Lachine is quite sufficient I think - it's not like we're wiping the name Notre Dame off the face of the city. In fact it would still remain the name of a very important (and long) street. But the eastern section which is being entirely reconfigured would benefit from a new name at the same time. Now that I can justify.

Last edited by MTL-514; Feb 12, 2007 at 11:14 PM.
Reply With Quote

Old Posted Feb 12, 2007, 11:30 PM
Chmeee's Avatar
Chmeee Chmeee is offline
Un vrai Rrrrrégal!

C'est vrai, la rue Notre-Dame c'est une bonne idée. Je veux dire, je ne suis pas particulièrement attaché au personnage, mais je reconnais sans hésiter son influence sur le Québec moderne. De plus, donner son nom à cet hybride d'autoroute et de boulevard c'est à son image de coupeur de poire en 2
Reply With Quote

This discussion thread continues

Use the page links to the lower-right to go to the next page for additional posts

Reply

Go Back   SkyscraperPage Forum > Regional Sections > Canada > Québec > Montréal
Forum Jump

Forum Jump

All times are GMT. The time now is 9:39 PM.