HomeDiagramsDatabaseMapsForum About
     

Go Back   SkyscraperPage Forum > Regional Sections > Canada > Québec > Montréal


Reply

 
Thread Tools Display Modes
     
     
  #21  
Old Posted Mar 1, 2020, 12:02 AM
franktko's Avatar
franktko franktko is offline
Registered User
 
Join Date: Mar 2013
Location: Montréal
Posts: 1,297
Quote:
Originally Posted by Miska View Post
Thanks franktko! Your work is awesome! It's so cool to see all these projects and how they will change Montreal's skyline.
Can I ask for some other 3D renders? If ever you feel like doing the Solar project over in Brossard, it would be so cool, I feel this project will have quite an impact and create a small skyline on the south shore, especially coming from the east on the A10 or on the A30 either from the east or west. No problem if you don't. :-)
Thanks! The thing with Solar, there are many others I want to do before so maybe Google Earth will end up making them for me

Radio-Canada was in the same situation for me - it's an important project ($), it's not simple with many volumes but it doesn't have much of an impact on Montreal's skyline. I delayed it enough that now it's part of GE and I don't need to do it.

What I want to do is finish downtown and Griffintown. Then maybe move to Old Radio-Canada (quartiers des lumières) / Esplanade Cartier / Molson, also I might do a Royalmount preview.

I might feel like doing it before then so we'll see.
Reply With Quote
     
     
  #22  
Old Posted Mar 1, 2020, 12:33 AM
franktko's Avatar
franktko franktko is offline
Registered User
 
Join Date: Mar 2013
Location: Montréal
Posts: 1,297
Un screenshot que j'avais publié ici a été partagé sur MTLURB et plusieurs usagers ont fait la remarque que le 628 Saint-Jacques était trop petit. J'ai regardé moi-même et je me suis dit "Coup donc il est bien petit!"

Je suis retourné à mon modèle pour voir ce qu'il se passait et c'est très drôle: dans le dernier update de Google Earth, le terrain du 628 est excavé - ils est 16 mètres de profondeur. Mon modèle précédent est tombé dans le trou!!

Il y a donc fallu que je soulève mon modèle de 16m (ou j'aurais pu lui faire des étages en sous-sol mais no way) pour qu'il apparaisse au niveau de la rue sur Saint Jacques. Le pire, c'est que la prochaine fois que Google Earth va faire un update, le niveau du sol de ce terrain sera de retour au niveau de la rue et mon nouveau modèle sera 16m au dessus du sol et trop grand.

Il va donc falloir que je me souvienne de lors de update de GE, que je dois vérifier les terrains qui auraient pu avoir changer de niveau.

Donc j'ai fait un update du 628 et je lui ai donné un peu plus de détails sur la façade tant qu'à le modifier. J'ai aussi ajouté le projet de Brocco sur Sherbrooke (très préliminaire, on n'y voit qu'une façade) et le tout nouveau projet du 1920 Sainte-Catherine ouest. J'ai changé le statut du 1000 de la Montagne (en construction - yeah!) et j'ai corrigé un autre projet sur Sainte-Catherine qui était trop haut je ne sais pas trop pour quelle raison.

Si vous downloadez ce update et que vous aviez les modèles FrankTKO, il va falloir que vous supprimer les modèles originaux qui sont dans ce update.

Update: FrankTKO Update (5 models) 2020-02-29.kmz


628 Saint-Jacques
by Frank TKO, on Flickr


Broccolini-Medical-Arts-Building
by Frank TKO, on Flickr


1920 Sainte-Catherine ouest
by Frank TKO, on Flickr


1000 DLM Construction
by Frank TKO, on Flickr
Reply With Quote
     
     
  #23  
Old Posted Mar 1, 2020, 6:56 PM
franktko's Avatar
franktko franktko is offline
Registered User
 
Join Date: Mar 2013
Location: Montréal
Posts: 1,297
​Sur MTLURB:
3 hours ago, Rocco said:
Le 628 est encore trop bas, et le VSLP et BNC sont trop haut. À ajuster.
​Rocco est comme un chihuahua, grosse voix pleine de confiance mais la majorité du temps, il ne sait pas de quoi il parle

Les modèles sont aux bonnes hauteurs, j'ai même triché un petit peu avec le 628: je voulais un petit espace sur le toit au dessus des colonnes blanches et j'ai ajouté 50 cm à la hauteur du building (5 secondes à monter le toit vs quelques minutes a abaisser les colonnes)

Quand j'ai eu l'histoire du 628 et des son terrain excavé, je me suis construit une échelle pour m'assurer que mon "point zéro" élévation dans Sketchup allait être le point zéro dans la rue sur Google Earth. J'ai seulement à ajuster mon échelle dans Sketchup jusqu'à ce que l'échelle arrive bien flush au sol dans GE. Une flèche de verre permet les mesures. C'est la TKO-Tower-Crane-Scale

Non seulement ça permet de partir sur la bonne élévation dans Sketchup mais ça me permet aussi de mesurer avec précision tout ce qui se trouve dans Google Earth.


scale-2
by Frank TKO, on Flickr


scale
by Frank TKO, on Flickr


628 SJ - Scale-2
by Frank TKO, on Flickr


VSLP - Scale 2
by Frank TKO, on Flickr


Avenue Scale
by Frank TKO, on Flickr


1000DLG Scale
by Frank TKO, on Flickr
Reply With Quote
     
     
  #24  
Old Posted Mar 5, 2020, 11:27 PM
G.S MTL's Avatar
G.S MTL G.S MTL is offline
MTL♥
 
Join Date: Jan 2003
Location: Montreal
Posts: 2,436
are you saying on south side le 1000 is 214m ? I thought it was 205m from st antoine st
__________________
Montreal, Pearl of Canada.
Population: 4.4 Million
Reply With Quote
     
     
  #25  
Old Posted Mar 7, 2020, 6:53 PM
franktko's Avatar
franktko franktko is offline
Registered User
 
Join Date: Mar 2013
Location: Montréal
Posts: 1,297
Quote:
Originally Posted by G.S MTL View Post
are you saying on south side le 1000 is 214m ? I thought it was 205m from st antoine st
When determining the "official" height of a building, it's taken from the street of the main entrance of the building. In this case De la Gauchetière. And yes, mesured from Saint-Antoine it's about 10m higher.
Reply With Quote
     
     
  #26  
Old Posted Mar 8, 2020, 2:49 AM
FrAnKs's Avatar
FrAnKs FrAnKs is offline
Registered User
 
Join Date: Jul 2005
Location: Ville de Québec / Quebec city
Posts: 5,682
Frankto, Est-ce que tu pourrais nous montrer l'effet des projets sur le skyline lorsqu'on roule sur l'Autoroute Ville-Marie en direction est juste avant d'entrer dans le tunnel? Merci.
__________________
PROVINCE OF QUEBEC ==> 9 000 000
MONTREAL METRO ==> 4 550 000
QUEBEC CITY METRO ==> 878 000
Reply With Quote
     
     
  #27  
Old Posted Mar 8, 2020, 5:33 PM
G.S MTL's Avatar
G.S MTL G.S MTL is offline
MTL♥
 
Join Date: Jan 2003
Location: Montreal
Posts: 2,436
Quote:
Originally Posted by franktko View Post
When determining the "official" height of a building, it's taken from the street of the main entrance of the building. In this case De la Gauchetière. And yes, mesured from Saint-Antoine it's about 10m higher.
interesting.... I did not even know that ! I thought it was the opposite. 205m from st antoine.
__________________
Montreal, Pearl of Canada.
Population: 4.4 Million
Reply With Quote
     
     
  #28  
Old Posted Mar 8, 2020, 9:19 PM
Miska's Avatar
Miska Miska is offline
Registered User
 
Join Date: Feb 2007
Location: South Shore
Posts: 95
Quote:
Originally Posted by franktko View Post
Thanks! The thing with Solar, there are many others I want to do before so maybe Google Earth will end up making them for me

Radio-Canada was in the same situation for me - it's an important project ($), it's not simple with many volumes but it doesn't have much of an impact on Montreal's skyline. I delayed it enough that now it's part of GE and I don't need to do it.

What I want to do is finish downtown and Griffintown. Then maybe move to Old Radio-Canada (quartiers des lumières) / Esplanade Cartier / Molson, also I might do a Royalmount preview.

I might feel like doing it before then so we'll see.
Cool! So many projects in and around Montreal and so little time!
Continue the good work.

Last edited by Miska; Mar 9, 2020 at 9:42 PM.
Reply With Quote
     
     
  #29  
Old Posted Mar 9, 2020, 1:37 AM
franktko's Avatar
franktko franktko is offline
Registered User
 
Join Date: Mar 2013
Location: Montréal
Posts: 1,297
Quote:
Originally Posted by FrAnKs View Post
Frankto, Est-ce que tu pourrais nous montrer l'effet des projets sur le skyline lorsqu'on roule sur l'Autoroute Ville-Marie en direction est juste avant d'entrer dans le tunnel? Merci.

Centre-ville-de-Ville-Marie-1
by Frank TKO, on Flickr

Centre-ville-de-Ville-Marie-2 by Frank TKO, on Flickr
Reply With Quote
     
     
  #30  
Old Posted Mar 9, 2020, 11:02 PM
FrAnKs's Avatar
FrAnKs FrAnKs is offline
Registered User
 
Join Date: Jul 2005
Location: Ville de Québec / Quebec city
Posts: 5,682
Merci! Le changement est majeur!
__________________
PROVINCE OF QUEBEC ==> 9 000 000
MONTREAL METRO ==> 4 550 000
QUEBEC CITY METRO ==> 878 000
Reply With Quote
     
     
  #31  
Old Posted Apr 30, 2020, 4:54 PM
MTL-514 MTL-514 is offline
Registered User
 
Join Date: Sep 2003
Location: Montreal, QC, Canada
Posts: 4,613
Très cool... je suis très impressionné
Reply With Quote
     
     
  #32  
Old Posted Apr 25, 2021, 9:52 PM
franktko's Avatar
franktko franktko is offline
Registered User
 
Join Date: Mar 2013
Location: Montréal
Posts: 1,297
On m'a signalé aujourd'hui que le lien tinyurl ne fonctionnait pas. Vous pouvez télécharger les modèles à partir de cette nouvelle adresse Google Drive qui devrait, en principe, toujours fonctionner. Merci à @quick77 d'avoir signalé le problème!

Il y a quelques updates dans ce téléchargement.

Modèles : https://drive.google.com/file/d/1bEv...ew?usp=sharing

Edit : C'est les modèles en date d'aujourd'hui (2021-04-25) et non celle du nom du fichier (2020-04-25)

Edit2 : Voyez le post #1 pour savoir comment voir ces modèles vous-même dans Google Earth. C'est simple!
Reply With Quote
     
     
End
 
 
Reply

Go Back   SkyscraperPage Forum > Regional Sections > Canada > Québec > Montréal
Forum Jump



Forum Jump


All times are GMT. The time now is 10:28 PM.

     
SkyscraperPage.com - Archive - Privacy Statement - Top

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc.